Курсовик1
Корзина 0 0 руб.

Работаем круглосуточно

Доступные
способы
оплаты

Свыше
1 500+
товаров

Каталог товаров

Academic writing with references and quotations

В наличии
400 руб.

Essey academic writing with references and quotations

После нажатия кнопки В Корзину нажмите корзину внизу экрана, в случае возникновения вопросов свяжитесь с администрацией заполнив форму

При оформлении заказа проверьте почту которую Вы ввели, так как на нее вам должно прийти письмо с вашим файлом

Emotional Intelligence (EI) is both a scientific construct and a cultural meme. The scientific construct of EI was born in 1990, introduced by John (Jack) D. Mayer and Peter Salovey in a seminal paper. The cultural meme entered popular culture in 1995, when New York Times journalist Daniel Goleman took the publishing world by storm with his bestseller Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ.

Published in the early 1990s, John Mayer and Peter Salovey’s seminal research represents emotional intelligence as a set of four specific abilities helping people to effectively deal with their own and others’ emotions:

  • the ability to perceive emotions that allows an emotionally intelligent person to correctly identify the emotions experienced by him or her or another person and to accurately recognize others’ feelings;
  • the ability to use emotions being known about how feelings influence one’s thinking;
  • the ability to understand emotions, which helps anybody to find out the causes and consequences of emotions and how emotions develop over time;
  • the ability to manage emotions is for regulating feelings to better attain specific goals [1].

The ability model put forward by Mayer and Salovey is often regarded as a “gold standard” for research and practice because it comes closest to what is implied by the term emotional intelligence: “the ability to effectively deal with one’s own and others’ feelings”.

Then emotional intelligence became widely popular through journalist Daniel Coleman’s best-selling book “Emotional Intelligence”. Coleman’s perspectives has been labeled as “mixed model” of emotional intelligence.

This alternative view covers a wide array of personality traits, self-perceptions, and other attributes, such as four broad “clusters” with numerous underlying ”competencies.”: the self-awareness cluster includes emotional self-awareness, accurate self-assessment, and self-confidence; the self-management cluster includes emotional self-control, transparency, adaptability, achievement orientation, initiative and optimism; the social awareness cluster includes empathy, organizational awareness, and service orientation; the relationship management cluster includes developing others, team work and collaboration, conflict management, change catalyst, inspirational leadership, and influence.

//////



Loading...

Последние статьи из блога

Экономические реформы 1990-х годов: как переход к рыночной экономике отразился на жизни населения и экономике России?

Дидактический потенциал использования структурнофункциональной модели развития профессиональной мотивации у обучающихся вуза

Процесс координации деятельности проектной команды

Судебные штрафы

​ Причины возникновения проблемных кредитов

Экономическое содержание банковского кредитования

Реализация информационной безопасности предприятий на основе специализированных программно-аппаратных комплексов

Задачи стратегической политики развития муниципального образования

Понятия, виды, этапы формирования организационной культуры

Формы и правовые основы франчайзинга в розничной торговле

Международные расчеты по экспортно-импортным операциям

Современная рекламная коммуникация как доминирующий фактор формирования потребительского сознания

Визуальный мерчандайзинг

Пожизненная рента

Анализ структуры и динамики средств пенсионной системы РФ 2024

Интеграция и причины кооперации предприятий в условиях рыночных трансформаций

Деятельность Росфинмониторинга

​Современная рекламная коммуникация как доминирующий фактор формирования потребительского сознания

Теоретические аспекты социализации младших школьников посредством игровой деятельности на уроках физической культуры

Право на социальное обеспечение в РОССИИ